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Japan's Pottery Professional(坂倉家) Tea Wares Creative/日本坂倉家的陶藝專業人士茶具創意

「一楽二萩三唐津」と謳われ、茶人をはじめ多くの人に愛される萩焼。360年の歴史を育んできた萩焼の宗家「坂倉家」の後継者。父・十五代 坂倉新兵衛の下で萩焼の未来を切り開こうと日々技術の向上に励む若き職人の姿をご覧ください 今回の作品を拝見すると、まずは大振りで堂々とした大道土の井戸型の茶碗が目を引く。坂倉家らしい枇杷色の肌に土味を見せる釉掛けも実に安定している。何より形が良い。若さと力強さの中に堂々とした高台・すっきりした口作り、今後もっと手馴れて落ち着いてくるだろうという粗さも含めて、現在の正紘氏を象徴する井戸型である。茶碗は他にもバリエーションがあったが、眼を引いたのは手捻りの盌。父である新兵衛先生は平成26年に佐川美術館と日本橋三越で十五代樂吉左衞門氏との二人展を開催し、そこで手捻りの樂茶碗を手がけた。その際萩では樂吉左衞門氏がロクロと手捻りで萩茶碗を制作。その近くに正紘氏もいた。その影響が少しあるのではないかと思う手捻り盌だろう。 いや、オブジェの造形の延長線なのか、手捻りながらも造形の変化に無理が無く納まりの良い盌になっている。今後はもっと抑えられた中にも動きのある、個性の強い手捻りの茶盌が出てくるのが楽しみなところ。 __________________________________________________ "일락 니하기 산가라쯔지"라고 불리며 다인을 비롯한 많은 사람들에게 사랑받는 하기야끼. 360 년의 역사를 키워왔다 하기도자기의 종가 "坂倉家 '의 후계자. 아버지 십오 대 坂倉 新兵衛에서 하기도자기의 미래를 개척하려고 날마다 기술의 향상에 힘 쓰는 젊은 장인의 모습을 봐주세요 이번 작품을 배견하면 우선 큼직하고 당당한 대도 토 우물 형의 그릇이 눈길을 끈다.坂倉 집 같은 비파 색의 피부에 토 맛을 보여 釉掛 승패도 실로 안정되어있다. 무엇보다 모양이 좋다. 젊음과 강력 함 속에 당당한 돈대 · 깔끔한 입 만들기, 향후 더 능숙한 침착 올 것이다라는 거칠기를 포함하여 현재 正紘 씨를 상징하는 우물 형이다. 그릇은 그 밖에도 변화가 있었지만, 눈을 끈 것은 손 비틀기의 盌. 아버지 인 신 무관 선생님은 2014 년 사가와 미술관과 니혼 바시 미츠코시에서 열 다섯 대 樂吉 左衞門 씨와의 두 전시회를 개최하고 거기서 손 비틀기의 즐거운 그릇을 맡았다. 그 際萩에서는 樂吉 左衞門 씨가 녹로와 손 비틀기에서 싸리 그릇을 제작. 그 근처에 正紘 씨도 있었다. 그 영향이 조금있는 것은 아닐까 생각 손 비틀기 盌 것이다. 아니, 오브제 조형의 연장선인지, 손 비틀기하면서도 조형의 변화에 ​​무리가없고 꼽아 좋은 盌되어있다. 앞으로 더 낮춘 중에도 움직임이있는 개성 강한 손 비틀기 차 盌가 나올 것이 기대되는 곳. __________________________________________________ 茶器被譽為“一樂,二Hagi,三唐”,受到茶藝大師等人的喜愛。 Sakakura家族的繼承者,這是一個擁有360年曆史的Hagi器教派。請看年輕的工匠們,他們每天都在努力工作,以提高他們的技能,以在父親新北坂倉的帶領下開拓Hagi器的未來。 當您看這件作品時,首先,巨大而雄偉的井形大碗道士引人注目。在赤色家族中典型的l枇杷色皮膚上顯示出泥土味的釉料也非常穩定。形狀勝過其他任何東西。這是一個井井有條的象徵,象徵著現任正廣先生,包括端莊的山丘和青春清爽的嘴巴和力量,以及將來變得更加熟悉和鎮定的粗糙感。碗還有其他變化,但引起我注意的是手擰碗。 2014年,他的父親新北教授在佐川美術館和日本橋三越(Mitsukoshi Nihonbashi)與第15代吉祥寺右衛(Richie Kichizaemon Raku)先生舉行了一個兩人展覽,在那裡他手工製作了一個碗。當時,吉崎左衛先生在Hagi市製作了一個帶有陶輪和扭手的Hagi茶碗。附近也有正宏先生。我認為這是一個手工扭曲的杯子,具有一定的影響力。不,也許這是對象建模的擴展,這是一把劍,即使用手將其扭曲也可以輕鬆地適應建模的變化。將來,我很期待看到一個具有強烈個性的手擰茶碗,即使它受到更大的約束也能移動。 __________________________________________________ Hagi ware is touted as "Ichiraku, 2 Hagi, 3 Karatsu" and is loved by many people including tea masters. The successor to the Sakakura family, a Hagi ware sect that has nurtured a 360-year history. Please see the young craftsmen who are working hard every day to improve their skills to open up the future of Hagi ware under their father, Shinbei Sakakura. When you look at this work, first of all, the large and majestic well-shaped bowl of Odo soil is eye-catching. The glaze that shows the earthy taste on the loquat-colored skin that is typical of the Sakakura family is also very stable. The shape is better than anything else. It is a well type that symbolizes the current Mr. Masahiro, including the dignified hill and clean mouth in youth and strength, and the roughness that it will become more familiar and calm in the future. There were other variations of the bowl, but the one that caught my eye was the hand-twisted bowl. His father, Professor Shinbei, held a two-person exhibition with Mr. Kichizaemon Raku, the 15th generation, at the Sagawa Art Museum and Mitsukoshi Nihonbashi in 2014, where he worked on a hand-twisted bowl. At that time, in Hagi, Mr. Kichizaemon Raku made a Hagi tea bowl with a potter's wheel and a hand twist. There was also Mr. Masahiro near that. It's a hand-twisted cup that I think has some influence. No, maybe it's an extension of the modeling of the object, it's a sword that fits comfortably in the change of modeling even though it is twisted by hand. In the future, I'm looking forward to seeing a hand-twisted tea bowl with a strong personality that moves even though it is more restrained. __________________________________________________ A louça Hagi é conhecida como "Ichiraku, 2 Hagi, 3 Karatsu" e é amada por muitas pessoas, incluindo os mestres do chá. O sucessor da família Sakakura, uma seita de mercadorias Hagi que alimentou uma história de 360 ​​anos. Veja os jovens artesãos que estão trabalhando duro todos os dias para melhorar suas habilidades para abrir o futuro da mercadoria Hagi com seu pai, Shinbei Sakakura. Quando você olha para este trabalho, em primeiro lugar, a grande e majestosa tigela de solo Odo é atraente. O esmalte que mostra o sabor terroso na pele cor de nêspera, típico da família Sakakura, também é muito estável. A forma é melhor do que qualquer outra coisa. É um tipo de poço que simboliza o atual Sr. Masahiro, incluindo a colina digna e a boca limpa na juventude e força, e a aspereza que se tornará mais familiar e tranquila no futuro. Havia outras variações da tigela, mas a que me chamou a atenção foi a tigela torcida à mão. Em 2014, seu pai, o professor Shinbei, realizou uma exposição para duas pessoas com o Sr. Kichizaemon Raku, a 15ª geração, no Museu de Arte de Sagawa e Mitsukoshi Nihonbashi, onde trabalhou em uma tigela torcida à mão. Naquela época, em Hagi, o Sr. Kichizaemon Raku fazia uma tigela de chá Hagi com uma roda de oleiro e um giro manual. Havia também o Sr. Masahiro perto disso. É uma xícara torcida à mão que acho que tem alguma influência. Não, talvez seja uma extensão da modelagem do objeto, é uma espada que se encaixa confortavelmente na mudança de modelagem mesmo que seja torcida à mão. No futuro, estou ansioso para ver uma tigela de chá torcida à mão com uma personalidade forte que se move embora seja mais contida. __________________________________________________ Посуда Хаги рекламируется как «Ичираку, 2 Хаги, 3 Карацу» и любима многими людьми, включая мастеров чая. Преемница семьи Сакакура, секта посуды Хаги, имеющая 360-летнюю историю. Пожалуйста, смотрите молодых мастеров, которые упорно трудятся каждый день, чтобы улучшить свои навыки, чтобы открыть будущее Хаги посуды под их отца, Shinbei Sakakura. Когда смотришь на эту работу, в первую очередь привлекает внимание большая и величественная чаша с землей Одо правильной формы. Глазурь, которая демонстрирует землистый вкус на кожуре цвета мушмулы, типичной для семейства Сакакура, также очень стабильна. Форма лучше всего на свете. Это тип колодца, который символизирует нынешнего г-на Масахиро, включая величавый холм и чистый рот в молодости и силе, а также грубость, которую он станет более привычным и спокойным в будущем. Были и другие варианты этой чаши, но больше всего мне понравилась чаша, скрученная вручную. В 2014 году его отец, профессор Синбэй, провел выставку для двух человек с г-ном Кичидзаэмоном Раку, представителем 15-го поколения, в Художественном музее Сагава и Мицукоши Нихонбаси, где он работал над скрученной вручную чашей. В то время в Хаги г-н Кичидзаэмон Раку сделал чайную чашу Хаги с гончарным кругом и ручным вращением. Рядом с ним был и г-н Масахиро. Я думаю, что это чашка, скрученная вручную, имеет некоторое влияние. Нет, возможно, это продолжение моделирования объекта, это меч, который удобно вписывается в смену моделирования, даже если он крутится вручную. В будущем я с нетерпением жду возможности увидеть скрученную вручную чайную чашу с сильной индивидуальностью, которая двигается, хотя и более сдержанна.

Comments

  1. As checked out, the artisan school initial master 李勺光 is from Korean Dynasty, after 壬辰Invasion, when several dozen K Korean got taken away to Japan for their baking ware skill. Now his offspring is still living in the same area taken to. Now they are enjoying honored family at the field. Certainly business is well going, well-to-do. Great authentic family name in Japan or perhaps global known for the master pieces. Ironically war hostage hit fortune at long run. Korean heritage got shined, if they were not captured back then not much glory showered. Why everything is getting outsmart in Japan, even tea culture? Puzzling me. Bad turned lucky destine with hostage family 李勺光. God bless him.

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  2. 체크 아웃 한대로 장인 파벌 최초 마스터 李 勺 光는 壬辰 침략 이후 수만명의 조선인들이 도공 기술로 일본으로 끌려간 조선 왕조 출신입니다. 이제 그의 자손은 여전히 같은 지역에 살고 있습니다. 이제 그들은 현지에서 명예로운 삶을 즐기고 있습니다. 확실히 가업은 잘 진행되고 있습니다. 일본의 정통성으로 아마도 세계적인 명품으로 유명합니다. 역설적이게도 전쟁 인질은 장기적으로는 행운을 만났다(실례). 한국의 유산은 빛을 발했습니다. 만약 그들이 과거에 포로가되지 않았다면 그다지 영광이 넘치지 않았을것입니다. 왜 모든 것이 일본에서, 심지어 차 문화까지 능가하고 있습니까? 어리둥절 해. 인질 가족 李 勺 光와 함께 나쁜 운명이전화위복됐다. 하나님은 그를 축복하시기를 . 한국이 원조인데 왜 뒤지고 있는지. 우리가 철저히 국력 국방력에 치중해야할 이유.

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  3. チェックアウトしたように、職人学校の最初のマスターである李勺光は、壬辰の侵略の後、数十人の韓国人が焼き物の技術のために日本に連れて行かれた韓国王朝の出身です。 現在、彼の子孫は今も同じ地域に住んでいます。 今、彼らは 專門職の名誉ある家族を楽しんでいます。 確かに、ビジネスは順調に進んでいます。 日本で、あるいは傑作で世界的に知られている?本物の偉大な家族の名前。 皮肉なことに、戦争の人質は長期的には幸運を獲得しました。 韓国の遺産は輝いていて、もしそれらが捕らえられなければ、あまり栄光は降りませんでした。 なぜ日本では、お茶文化でさえ、すべてが賢くなっているのですか? 私を困惑させます。 人質家族李勺光との悪い運命は 幸運に変わった。 神は彼を祝福

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  4. Comme vérifié, le maître initial de l'école artisanale 李 勺 光 est de la dynastie coréenne, après l'invasion de 壬辰, lorsque plusieurs dizaines de K Coréens ont été emmenés au Japon pour leurs compétences en matière de pâtisserie. Maintenant, sa progéniture vit toujours dans la même zone où elle a été emmenée. Maintenant, ils profitent d'une famille honorée sur le terrain. Certes, les affaires vont bon train, aisées. Grand nom de famille authentique au Japon ou peut-être mondialement connu pour les chefs-d'œuvre. Ironiquement, la guerre en otage a frappé la fortune à long terme. L'héritage coréen a brillé, s'ils n'étaient pas capturés à l'époque, il n'y avait pas beaucoup de gloire. Pourquoi tout devient plus malin au Japon, même la culture du thé? Cela me laisse perplexe. Bad est devenu un destin chanceux avec la famille host 勺 光. Que Dieu le bénisse.

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  5. 陶工匠派伐的最初主人李勺光來自朝鮮王朝,在壬辰入侵後,數萬名韓國人因陶器技巧被帶到日本。 現在他的後代仍然住在與之相同的地區。 現在他們在野外享受尊貴的家庭。 當然生意做得很好. 在日本乃至全球因傑作而聞名的地道姓氏。 具有諷刺意味的是,戰爭人質從長遠來看卻發了大財。 韓國的遺產閃耀著光芒,如果不把它們捕獲來,那麼榮耀就不會被淋漓盡致。 為什麼在日本,甚至在茶文化方面,一切都變得出色了? 使我困惑。 壞人質與人質家庭李勺光變成了幸運的命運。 上帝保佑他。

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